Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38033
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПолякова Г. А.-
dc.date.accessioned2025-12-11T20:10:55Z-
dc.date.available2025-12-11T20:10:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПолякова Г. А. Розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти в умовах змін / Г. А. Полякова // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». - 2025. - №11(57). - С. 1110-1123.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38033-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано проблему розвитку адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти (АОС ЗВО) в умовах змін та викликів. Вихідними положеннями дослідження адаптаційних процесів і явищ в освіті є взаємозв’язок адаптації, середовища, реагування на зміни; розуміння адаптації не тільки як пристосування системи АОС ЗВО до зовнішнього середовища під впливом змін, а й її трансформацію з урахуванням тенденцій цих змін, і, в свою чергу, як позитивний вплив на зовнішнє середовище. Передумовами розвитку адаптивних освітніх середовищ, у першу чергу, є експоненційний розвиток технологій, цифровізації, штучного інтелекту, який змінює можливості освітніх процесів щодо персоналізації навчання. У роботі проведено аналіз поняття «адаптивне освітнє середовище», та виокремлено концептуальні аспекти: 1) персоналізований; 2) технічний; 3) технологічний; 4) інклюзивний; 5) екосистемний; 6) комплексний. Розкрито поняття «адаптивне освітнє середовище закладу вищої освіти» у широкому та вузькому (дидактичному) значеннях, визначено поняття «розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти». Запропонована структурно-функціональна модель системи розвитку АОС ЗВО, яка містить компоненти: 1) зміни (глобальні, зовнішні, внутрішні), 2) форсайт-дослідження та моніторинг внутрішніх змін; 3) цілі розвитку АОС ЗВО з урахуванням форсайту та моніторингу змін; 4) суб’єкти АОС ЗВО; 5) ресурси розвитку АОС ЗВО; 6) процес розвитку АОС ЗВО на засадах якості освіти; 7) управління розвитком АОС ЗВО; 8) результати розвитку АОС ЗВО; 9) адаптація та взаємовплив АОС ЗВО по відношенню до змін. Визначено, що розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти спрямовано на забезпечення персоналізації навчання. шляхом реагування на зміни, їх вираховування і, в свою чергу, створення джерела для нових позитивних змін.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectадаптаціяuk_UA
dc.subjectзміниuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectадаптивне освітнє середовищеuk_UA
dc.subjectрозвиток адаптивного освітнього середовищаuk_UA
dc.subjectсистема розвитку адаптивного освітнього середовища закладу вищої освітиuk_UA
dc.titleРозвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти в умовах змінuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_Полякова Г._2025.pdf283,06 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.