Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38033Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Полякова Г. А. | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-11T20:10:55Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-11T20:10:55Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Полякова Г. А. Розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти в умовах змін / Г. А. Полякова // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». - 2025. - №11(57). - С. 1110-1123. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38033 | - |
| dc.description.abstract | У статті актуалізовано проблему розвитку адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти (АОС ЗВО) в умовах змін та викликів. Вихідними положеннями дослідження адаптаційних процесів і явищ в освіті є взаємозв’язок адаптації, середовища, реагування на зміни; розуміння адаптації не тільки як пристосування системи АОС ЗВО до зовнішнього середовища під впливом змін, а й її трансформацію з урахуванням тенденцій цих змін, і, в свою чергу, як позитивний вплив на зовнішнє середовище. Передумовами розвитку адаптивних освітніх середовищ, у першу чергу, є експоненційний розвиток технологій, цифровізації, штучного інтелекту, який змінює можливості освітніх процесів щодо персоналізації навчання. У роботі проведено аналіз поняття «адаптивне освітнє середовище», та виокремлено концептуальні аспекти: 1) персоналізований; 2) технічний; 3) технологічний; 4) інклюзивний; 5) екосистемний; 6) комплексний. Розкрито поняття «адаптивне освітнє середовище закладу вищої освіти» у широкому та вузькому (дидактичному) значеннях, визначено поняття «розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти». Запропонована структурно-функціональна модель системи розвитку АОС ЗВО, яка містить компоненти: 1) зміни (глобальні, зовнішні, внутрішні), 2) форсайт-дослідження та моніторинг внутрішніх змін; 3) цілі розвитку АОС ЗВО з урахуванням форсайту та моніторингу змін; 4) суб’єкти АОС ЗВО; 5) ресурси розвитку АОС ЗВО; 6) процес розвитку АОС ЗВО на засадах якості освіти; 7) управління розвитком АОС ЗВО; 8) результати розвитку АОС ЗВО; 9) адаптація та взаємовплив АОС ЗВО по відношенню до змін. Визначено, що розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти спрямовано на забезпечення персоналізації навчання. шляхом реагування на зміни, їх вираховування і, в свою чергу, створення джерела для нових позитивних змін. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.subject | адаптація | uk_UA |
| dc.subject | зміни | uk_UA |
| dc.subject | розвиток | uk_UA |
| dc.subject | адаптивне освітнє середовище | uk_UA |
| dc.subject | розвиток адаптивного освітнього середовища | uk_UA |
| dc.subject | система розвитку адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти | uk_UA |
| dc.title | Розвиток адаптивного освітнього середовища закладу вищої освіти в умовах змін | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Статті (ПІФП) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Стаття_Полякова Г._2025.pdf | 283,06 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.