Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38184
Назва: Linguistic self-education as a component of professional training of a modern foreign language teacher
Автори: Shumskyi O.
Теми: linguistic self-education
foreign language teachers
professional self-improvement
level of foreign language proficiency
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Shumskyi O. Linguistic self-education as a component of professional training of a modern foreign language teacher / O.Shumskyi // Психолого-педагогічні, правові та соціально-культурні проблеми сучасного суспільства: Матер. VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 25-26 листопада 2025 р. - Кременчук, 2025. - С. 129–131.
Короткий огляд (реферат): The research paper determines that the main didactic principle of higher education should be transition from teaching to self-education, which is the highest level of education. It is substantiated that the problem of systematic enrichment and updating of knowledge and skills in order to constantly improve the quality of performing their professional duties is especially relevant for the modern foreign language teacher, whose specific pedagogical activity is impossible without continuous linguistic self-education, which we define as practice-oriented self-education, which involves constant independent maintenance and improvement of the level of proficiency in a foreign language for the purpose of personal growth and professional self-improvement.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38184
Розташовується у зібраннях:Статті ( ІММК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4_репозитарій_Шумський_текст.pdf293,18 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.