Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38266
Назва: Стратегія створення бізнес-екосистеми: керування відкритістю
Автори: Левковець О.
Бутенко О.
Теми: бізнес-екосистема
цифрова екосистема
оркестратор
стратегія створення екосистеми
відкрита бізнес-екосистема
закрита бізнес-екосистема
вибір
управління
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Левковець О. Стратегія створення бізнес-екосистеми: керування відкритістю / О. Левковець, О. Бутенко // Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: збірник тез доповідей ІV Міжнародної науково-практичної конференції, 4-5 грудня 2025 р. - Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2025. - С. 105-108.
Короткий огляд (реферат): Сучасний бізнес-ландшафт трансформується під впливом цифрових технологій, змін поведінки споживачів, появи нових форм організації бізнесу, що спричиняє перегляд традиційних підходів до стратегування. В роботі розкрито особливості визначення оптимального рівня відкритості при формуванні стратегії створення цифрової бізнес-екосистеми. Охарактеризовано сутність, елементи, потенціал цифрових екосистем бізнесу. Акцентовано на необхідності вирізняти стратегії оркестратора та учасника. Визначено, що стратегії оркестратора поділяють на стратегії створення та розвитку бізнес-екосистеми. Розглянуто стратегію створення екосистеми, досліджено етап визначення рівня її відкритості. Охарактеризовано стратегії: відкритої екосистеми, закритої екосистеми, гібридної. Визначено чинники вибору оптимальної стратегії. З’ясовано, що головним критерієм вибору є стратегічні пріоритети бізнес-екосистеми. Показано, що оптимальний рівень відкритості екосистеми визначається значущістю чинників: зростання vs якість, децентралізовані vs скоординовані інновації, швидкість vs послідовність коеволюції; інтенсивність конкуренції з іншими екосистемами. Встановлено, що успішні цифрові екосистеми керують відкритістю, щоб максимізувати позитивний ефект мережі. Розглянуто відповідні механізми. Зазначено, що початкову модель управління відкритістю адаптують по мірі просування бізнес-екосистеми етапами життєвого циклу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38266
Розташовується у зібраннях:Статті (МЕМ)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.