Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/1327
Title: THE PURCHASER’S PERCEIVED RISKS IN DIFFERENT ECONOMIC SITUATIONS: IMPLICATIONS FOR B2B MARKETING MANAGEMENT
Other Titles: УСВІДОМЛЕННЯ РИЗИКУ ПОКУПЦІВ У РІЗНИХ ЕКОНОМІЧНИХ СИТУАЦІЯХ:НАСЛІДКИ ДЛЯ В2В-МАРКЕТИНГ-МЕНЕДЖМЕНТУ
ОСОЗНАНИЕ ПОКУПАТЕЛЬСКОГО РИСКА В РАЗНЫХ ЭКОНОМИЧЕСКИХ СИТУАЦИЯХ: ПОСЛЕДСТВИЯ ДЛЯ B2B-МАРКЕТИНГ-МЕНЕДЖМЕНТА
Authors: Stadlmann С.
Стедлменн К.
Keywords: organizational buyer behavior
perceptions of risk
economic crisis
boom
B2B-marketing
організаційна поведінка покупця
сприйняття ризику
економічна криза
бум
В2В-маркетинг
организационное поведение
покупателя
восприятие риска
экономический кризис
бум
В2В-маркетинг
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво ХНЕУ
Citation: Stadimann C. The purchaser"s perceived risks in different economic situations:implications for b2b marketing management / C. Stadimann // Economics of development. - 2012. - №2. - P. 61-67
Abstract: The research of purchasing managers’ behavior while the economic boom in 2007 and the following crisis in 2008 has been proposed. On the basis of the 84 respondents’ interviews of B2B sphere, possible risks and counter methods have been investigated. The tried to enlurge the research in the field of customer organizational behavior by studying impact of the current economic situation on the procurement process organization. The results allow to assume that risk and selected preventive measures taken into account by customers are very different and are likely to becomers the starting point for the adaptation of marketing activities of suppliers.
Досліджено поведінку менеджерів закупівельної діяльності під час економічного буму 2007 року і подальшої кризи 2008 року. Спираючись на інтерв’ювання 84 респондентів сфери В2В, було досліджено можливі ризики та методи протидії їм. Зроблено спробу доповнити дослідження в області організаційної поведінки покупців, вивчаючи вплив економічної ситуації на організацію закупівельного процесу. Отримані результати дають підстави припускати, що ризики, які сприймаються покупцями, й обрані заходи протидії їм істотно відрізняються і можуть стати відправною точкою для адаптації маркетингової діяльності постачальників.
Исследовано поведение менеджеров по закупкам во время экономического бума 2007 года и последующего кризиса 2008 года. Основываясь на интервьюировании 84 респондентов сферы В2В, были рассмотрены возможные риски и методы противодействия им. Предпринята попытка дополнить исследования в области организационного поведения покупателей, изучая влияние сложившейся экономической ситуации на организацию закупочного процесса. Полученные результаты дают основания предположить, что воспринимаемые покупателями риски и выбранные меры противодействия им существенно отличаются и могут стать отправной точкой для адаптации маркетинговой деятельности поставщиков.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1327
Appears in Collections:№ 2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.