Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23030
Назва: Greenwashing as a form of modern eco-marketing
Автори: Astakhova I. E.
Reznikova T. O.
Astakhova E. V.
Теми: target consumers
ecological marketing and its strategies
greenwashing types and tools
systematic approach
greenwashing countermeasures
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Astakhova I. E. Greenwashing as a form of modern eco-marketing / I. E. Astakhova, T. O. Reznikova, E. V. Astakhova // Acta Innovations – 2020 – no. 34. - Р. 5-12. URL: https//doi.org/10.32933/Actainnovations.34.1 – ISSN 2300 - 5599 . 2019 RIC Pro-Akademsa – CC.BY
Короткий огляд (реферат): The articlereveals the features of the modern world economy related to the environmental protection and analyzes development trends of ecological production traded internationally. It systematizes the main consumer groups of ecological products and various ecological marketing strategies used by different companies. The paper focuses on such a form of pseudo ecological marketing as greenwashing and highlights a set of tools that negatively affect the attitude of consumers to eco-products. A systematic approach to counter greenwashing including directions at the legislative, professional and public level in the domestic market of ecological productsis proposed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23030
Розташовується у зібраннях:Статті (МЕМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття з Резніковой.pdf2,17 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.