Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23789
Title: Методичне забезпечення оцінки експортного потенціалу підприємства
Authors: Петряєва З. Ф.
Іващенко Г. А.
Keywords: експорт
потенціал
підприємство
оцінка
методичне забезпечення.
Issue Date: 2020
Citation: Петряєва З. Ф. Методичне забезпечення оцінки експортного потенціалу підприємства [Електронний ресурс] / З. Ф. Петряєва, Г. А. Іващенко // Ефективна економіка. - 2020. - № 1. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7572 .
Abstract: Уточнено поняття «експортний потенціал підприємства» та розкрито його структуру. Визначено систему показників оцінки експортного потенціалу підприємства. Показано, що експортна діяльність стимулює приплив іноземної валюти, що вигідно як для підприємства, так і для держави. Встановлено, що динаміка експорту товарів та послуг України протягом 2005 - 2018 років має позитивний характер. Наведено структуру експорту української продукції за різними групами товарів. Підкреслюється, що ЄС залишається найбільшим торговим партнером України. Показано, що можна оцінити ефективність зовнішньоекономічної діяльності підприємства через його експортний потенціал. Визначено систему показників оцінки експортного потенціалу підприємства. Обґрунтовано методичні підходи до прогнозованої оцінки експортного потенціалу підприємства з урахуванням підвищення його конкурентоспроможності. Визначено чинники, що перешкоджають розвитку експортного потенціалу та знижують конкурентоспроможність українських підприємств на світовому ринку. Розглянуто підходи до аналізу експортного потенціалу, серед яких системний, процесний та ситуаційний та розкрито їх зміст. Показано, що експортний потенціал підприємства в цілому можна розділити на дві основні частини: зовнішній потенціал і внутрішній. Підкреслюється, що для визначення експортного потенціалу слід використовувати багатофункціональну оцінку, включаючи експертні методи аналізу, комплексний метод. Експортний потенціал аналізованої компанії виявляється досить високим. Запропоновано підходи до вибору оптимального обсягу виробництва експортного товару залежно від його визначальних факторів. Були зроблені рекомендації щодо збільшення експортного потенціалу компанії, що аналізується. Основні критерії оцінки експортного потенціалу підприємства та основні фактори, що впливають на його розвиток. В інформаційній системі підприємства пропонується створити окрему структуру, яка б займалася інформацією, пов'язаною з експортною діяльністю організації.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23789
Appears in Collections:Статті (МЕВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
нова_стаття_ПЕТРЯEВА_IВАЩЕНКО.pdf471,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.