Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/24679
Title: Управління формуванням лідерської компетентності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти
Authors: Астахова М. С.
Шевандіна О.
Keywords: компетентність
професійна компетентність
лідер
лідерська компетентність
управління якістю освіти
система управління
заклад дошкільної освіти
Issue Date: 2020
Citation: Астахова М. Управління формуванням лідерської компетентності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти / М. Астахова, О. Шевандіна. // Адаптивне управління: теорія і практика. Серія: Педагогіка. - 2020. - Вип.9(17). URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal/issue/view/19/53
Abstract: Сучасний розвиток суспільства висуває нові вимоги до педагога, потребує розвитку його духовного та лідерського потенціалу. Зараз зростає попит на креативну, нестандартно мислячу особистість, яка наділена силою волі, має лідерські якості, розвинений «емоційний інтелект» та готова вести колектив за собою. Саме особистісне і професійне становлення педагога-лідера забезпечить розвиток освіти як європейської соціальної інституції. Значну роль у розвитку загальнопрофесійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти відіграє формування лідерської компетентності, а завдання керівника закладу освіти, в свою чергу, ефективно управляти цим процесом. У статті розглянуті погляди науковців на зміст поняття «професійна компетентність» та «лідерська компетентність». Розкрито сутнісні характеристики лідерства в освіті. Охарактеризовано розвиток професійно значущих лідерських якостей та виокремлено соціально-психологічні фактори, які впливають на професійну діяльність педагога-лідера. Проаналізовано освітній процес як об’єкт управління та управління освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти в умовах реформування освіти в Україні. Визначено, що управління являє собою складний соціально-економічний процес та реалізується через певні функції. Особливу увагу приділено розкриттю структури процесу управління освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти, який відтворює управлінський цикл та реалізується через загальні функції управління. Створено та досліджено складові системи управління лідерської компетентності та шляхи її формування, розроблено інструментарій визначення ефективності реалізації системи управління лідерської компетентності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/24679
Appears in Collections:Статті (ПІФП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Астахова М.С., Шевандина.pdf494,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.