Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/262
Название: FORMING AN ECOSYSTEM OF INNOVATION
Другие названия: ФОРМУВАННЯ ЕКОСИСТЕМИ ІННОВАЦІЇ
ФОРМИРОВАНИЕ ЭКОСИСТЕМЫ ИННОВАЦИИ
Авторы: Chukhray N. I.
Чухрай Н. І.
Чухрай Н. И.
Ключевые слова: market agents’ interaction
innovation ecosystem
екосистема інновації
взаємодія ринкових агентів
стратегия кооперенции
экосистема инновации
Дата публикации: 2012
Издательство: Видавництво ХНЕУ
Краткий осмотр (реферат): The paper deals with modern changes in the field of innovations and competitiveness. A controversial nature of an interaction among participants of the innovation process in the form of competition and cooperation is substantiated. The author uses the term "innovation ecosystem" having in mind such forms of cooperation when organizations combine their individual proposals into integrated solutions, ready for use on the consumer market. An innovation ecosystem is usually formed for the development and implementation of innovations. This process involves different players at the market which are the part of the industry supply chain connecting all the production stages, from purchasing raw materials to selling goods to the customers. Within the innovation ecosystem, firms can both compete and cooperate at the same time in solving various tasks. In foreign publications this phenomenon is called "co-opetition". The author has systematized examples of employing the co-opetition strategy by leading foreign enterprises, in particular, on the examples of the Apple Company. The author identifies the main "pillars" of successful innovation activity of a company-leader and represents them graphically.
Ідентифіковано сучасні зміни, до яких схильні конкуренція і партнерство на ринку інновацій. Аргументовано суперечливу природу взаємодії учасників інноваційного процесу у вигляді конкуренції і співробітництва у конкурентному середовищі. Використано поняття "екосистема інновацій", під яким автор розуміє такі форми співпраці, у рамках яких організації об’єднують свої індивідуальні пропозиції в інтегровані рішення, що готові до використання споживачем на ринку. Для розробки та освоєння інновацій формується екосистема інновації, в яку залучені різні учасники ринку. Систематизовано приклади застосування провідними зарубіжними підприємствами стратегії кооперенції, зокрема, на прикладі компанії Apple. Визначено основні "стовпи" успішної інноваційної діяльності компанії-лідера і подано графічно.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repository.hneu.edu.ua/jspui/123456789/262
Располагается в коллекциях:№ 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Чухрай Н.І.№1 2012.pdf317,35 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.