Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/3134
Title: МУЗЕЙНИЙ МАРКЕТИНГ
Authors: Корсун Ю. Ю.
Keywords: музейний маркетинг
концепція комерційного та некомерційного маркетингу
стратегія
дослідження
попит
Issue Date: 2013
Publisher: ХНЕУ
Citation: Корсун Ю.Ю. Музейний маркетинг / Ю.Ю. Корсун // Управління розвитком. - 2013. - №4. - С. 5 - 7
Abstract: Доведено, що маркетинг і менеджмент активно застосовуються не тільки у комерційному секторі, але й у сфері некомерційних організацій, включно з організаціями сфери культури. Визначено, що у сфері дозвілля сьогодні зосереджено величезний ринковий потенціал. Охарактеризовано специфіку музейного маркетингу, яка значною мірою відрізняється від зви-чайного, а саме комерційного. Розглянуто основні положення та напрями музейного маркетингу.
Доказано, что маркетинг и менеджмент активно используются не только в коммерческом секторе, но и в сфере некоммерческой деятельности, включая организации в сфере культуры. Определено, что в сфере досуга сегодня сконцентрирован огромный рыночный потенциал. Охарактеризована специфика музейного маркетинга, который значительно отличается от обычного, а именно коммерческого. Рассмотрены основные положения, особенности, направления и тенденции современного музейного маркетинга.
Nowadays, marketing and management are widely used not only in the commercial sector, but also in non-profit activities, including culture organizations. It is defined that today, enormous market potential is concentrated in the field of entertainment. The specificity of museum marketing is characterized, as it differs much from the usual one, i. e. commercial. This article describes the main provisions, features, directions and trends of the modern museum marketing.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3134
Appears in Collections:№4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Корсун Ю.Ю. МУЗЕЙНИЙ МАРКЕТИНГ.pdf426,9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.