Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/3695
Title: КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ БУДУЩЕГО МЕНЕДЖЕРА ПО ТУРИЗМУ
Authors: Куцанок Е. В.
Keywords: коммуникации
компетентность
менеджер по туризму
Issue Date: 2013
Publisher: ХНЕУ
Citation: Куцанок Е. В. КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ БУДУЩЕГО МЕНЕДЖЕРА ПО ТУРИЗМУ / Е. В. Куцанок // Управління розвитком. - 2013. - №9. - С. 101-103
Abstract: Обоснована актуальность развития коммуникативной компетен¬тности специалистов, работающих в системе отношений "человек – человек". Доказана необходимость формирования этого профессионального качества во время обучения в институте, поскольку менеджеры по туризму обязаны устанавливать взаимовыгодные контакты с потребителями услуг.
Обґрунтовано актуальність розвитку комунікативної компетентності спеціалістів, які працюють у системі відносин "людина – людина". Доведено необхідність формування такої професійної якості під час навчання в інституті, оскільки менеджери з туризму повинні встановлювати взаємовигідні контакти зі споживачами послуг.
The topicality of developing communicative competence of the specialists in the "human – human" sphere has been substantiated. The necessity of forming this professional quality in the process of study has been proved as long as tourism managers have to make mutually beneficial contacts with their service consumers.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3695
Appears in Collections:№9



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.