Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/4238
Title: СЛЕНГ ЯК МОВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ РЕКЛАМНОГО МІФУ
Authors: Худокормова А. О.
Keywords: сленг
молодь
реклама
експресивність
лексика
ЗМІ
Issue Date: 2013
Publisher: ХНЕУ
Citation: Худокормова А. О. Сленг як мовний засіб формування рекламного міфу / А. О. Худокормова // Управління розвитком. - 2013. - № 15. - С. 30-32.
Abstract: Розглянуто особливості функціонування сленгу та проблематику його вживання в рекламних текстах. Визначено ступінь доречності вживання молодіжної лексики в різних ситуаціях за допомогою прикладів уживання сленгу в рекламі.
Рассмотрены особенности функционирования сленга и проблематика его употребления в рекламных текстах. Определена степень уместности употребления молодеж¬ной лексики в различных ситуациях с помощью примеров употребления сленга в рекламе.
The paper discusses the features of slang functioning and the problems of its use in advertising texts. By the examples of slang usage in advertising the degree of relevance of youth vocabulary usage in different situations has been defined.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4238
Appears in Collections:№15



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.