Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/4800
Title: Цели и стандарты оценки качества информационных систем предприятий
Authors: Пушкарь А. И.
Гаркин В. В.
Keywords: информационная система
составляющие информационных систем
цели и задачи оценки качества информационных систем
стандарты информационных систем
інформаційна система
складові інформаційних систем
цілі та завдання оцінки якості інформаційних систем
стандарти інформаційних систем
information system
information system components
purposes and objectives of quality evaluation of information systems
information system standards
Issue Date: 2013
Publisher: ХНЕУ
Citation: Пушкарь А.И. Гаркин В.В. Цели и стандарты оценки качества информационных систем предприятий / А.И. Пушкарь В.В. Гаркин // Економіка розвитку. - 2013. - №4. - С. 69 - 76
Abstract: Определены цели и основные задачи оценки качества информационных систем предприятий, которые заключаются в обобщении основных теоретических положений для контроля, управления и оценки качества ИС, а также в разработке модели и структуры обеспечивающих подсистем информационной системы, используемых на предприятии. Приведены структура и описание стандартов для контроля и оценки качества инфор¬ма¬ционных систем и технологий, наиболее подходящих для использования в современных условиях. Определено качество каждой составляющей и качество ИС в целом. Получены адекватные данные о состоянии информационной системы предприятия, которые помогают установить уровень ее соответствия стандартам и оценить ее качество.
Визначено цілі та основні завдання оцінки якості інформаційних систем підприємств, які полягають в узагальненні основних теоретичних положень для контролю, управління та оцінки якості ІС, а також у розробці моделі та структури забезпечувальних підсистем інформаційної системи, що використовуються на підприємстві. Наведено структуру та опис стандартів для контролю й оцінки якості інформаційних систем, найбільш придатних для використання в сучасних умовах. Визначено якість кожної складової та якість ІС у цілому. Отримано адекватні дані про стан інформаційної системи підприємства, що допомагають встановити рівень її відповідності стандартам та оцінити її якість.
Major goals and objectives of quality assessment of enterprise information systems are defined, which imply generalization of the basic theoretical principles aimed to monitor, control and evaluate the quality of IS, as well as development of the model and structure of support sub¬systems of information systems used at the enterprise. Structure and description of the stan¬dards for monitoring and evaluating the quality of information systems and technologies suited for using in the modern world are given. The quality of each component, and the quality of IS in general are determined. Adequate data on the state of the enterprise information system are obtained which help to determine its compliance with the standards and to evaluate its quality.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4800
Appears in Collections:Статті (КСіТ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.