Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/4844
Title: Исследование факторов,определяющих тенденции развития интернет-технологий в маркетинге
Authors: Холодный Г. А.
Родионов С. А.
Keywords: сеть Интернет
Интернет-пользователи
прирост
факторы
прогнозная тенденция
мережа Інтернет
Інтернет-користувачі
приріст
фактори
прогнозна тенденція
Internet
Internet users
growth
factors
prognostic trend
Issue Date: 2013
Publisher: ХНЕУ
Citation: Холодный Г.А. Родионов С.А. Исследование факторов,определяющих тенденции развития интернет-технологий в маркетинге / Г.А. Холодный С.А. Родионов // Економіка розвитку. - 2013. - №4. - С. 99 - 105
Abstract: Рассмотрены вопросы развития Интернет-технологий в Украине. Проанализирована динамика роста количества Интернет-пользователей в период с 2007 по 1-й квартал 2013 года. Подробно рассмотрено действие и влияние каждого фактора на величину аудитории сети Интернет в Украине. На основании имеющихся данных был изучен портрет украинского пользователя в сети Интернет. В качестве исследовательской задачи авторами была определена попытка оценить факторы, влияющие на прирост числа Интернет-пользователей среди населения Украины, а также выявить прогнозную тенденцию роста на будущий год.
Розглянуто питання розвитку Інтернет-технологій в Україні. Проаналізовано динаміку зростання кількості Інтернет-користувачів у період з 2007 до 1-го квар-талу 2013 року. Детально розглянуто дію і вплив кожного фактора на величину аудиторії мережі Інтернет в Україні. На підставі наявних даних було вивчено портрет українського користувача мережі Інтернет. У якості дослідницького завдання авторами було визначено спробу оцінити фактори, що впливають на приріст кількості Інтернет-користувачів серед населення України, а також виявити прогнозну тенденцію зростання на майбутній рік.
The article is devoted to the development of Internet technologies in Ukraine. The dynamics of the growth in the number of Internet users in the period from 2007 to the 1st quarter of 2013 was analysed. The effect and impact of each factor on the value of the Internet audience in Ukraine was examined in detail. On the basis of the available data the portrait of a Ukrainian Internet user has been studied. As a research problem the authors have identified the attempt to assess the factors influencing the growth in the number of Internet users among the population of Ukraine, as well as to identify the possible growth trend for the next year.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4844
Appears in Collections:Статті (М)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.