Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/27623
Title: Методи адаптивного правління розвитком у забезпеченні умов інклюзивного середовища в закладі вищої освіти
Authors: Кравченко Г. Ю.
Keywords: інклюзивна освіта
інклюзивне середовище
умови інклюзивного середовища
заклад вищої освіти
адаптивне управління
методи адаптивного управління розвитком
Issue Date: 2022
Citation: Кравченко Г. Ю. Методи адаптивного правління розвитком у забезпеченні умов інклюзивного середовища в закладі вищої освіти / Г. Ю. Кравченко // Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Педагогіка». – 2022. – Вип. 12 (22).
Abstract: Аналіз досвіду педагогічних надбань теоретиків і практиків з питань організації освітнього процесу за інклюзивною формою навчання у закладах вищої освіти обґрунтовує значення використання методів адаптивного управління розвитком інклюзивного середовища. Саме адаптивне управління розкриває закономірності організації освітнього процесу для студентів з особливими потребами, визначає сутність, зміст, форми та методи саме освітнього процесу, що визначає ефективність застосування методів адаптивного управління розвитком. Встановлено, що інклюзивне навчання передбачає створення освітнього середовища, яке відповідає потребам і можливостям кожної людини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку. У змісті статті чітко визначені основні здобутки інклюзивного освітнього середовища, важливі аспекти інклюзивної освіти, що забезпечують ефективність та якість навчання, застосування форм, методів та технологій, які враховують індивідуальні особливості осіб з особливими потребами. Звернено увагу на те, що навчання студентів з особливими потребами в закладах вищої освіти, з одного боку, допомагає їм позбутися почуття ізольованості, відчуження у суспільстві, сприяє зникненню соціальних бар’єрів, а з іншого – навчає студентів спілкуватися і співпрацювати разом. Освітнє середовище тільки тоді буде інклюзивним у ЗВО, коли буде спланований і організований фізичний простір, у якому студенти мають можливість безпечно пересуватися під час групових та індивідуальних занять; в академічних групах студентської молоді буде відбувається спілкування на позитивному психоемоційному рівні, що передбачає надання один одному допомоги; будуть створені умови спільної партнерської роботи студентів з особливими потребами та викладачами кафедр, які сприятимуть досягненню позитивного результату. Виходячи з цього розкрито методи адаптивного управління розвитком інклюзивного середовища в закладах вищої освіти та подано їх характеристику. Зосереджено увагу на методах теоретичного та практичного рівнів адаптивного управління розвитком. Саме через визначення характерних ознак адаптивного управління запропоновано групи методів та власне методи адаптивного управління: загальні методи адаптивного управління спрямовані на підтримку існуючої системи інклюзивної освіти у напрямі її розвитку, а специфічні методи адаптивного управління щодо забезпечення умов інклюзивного середовища в закладах вищої освіти передбачають спеціальні дії.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/27623
Appears in Collections:Статті (ПІФП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття 2..pdf244,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.