Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37380
Title: Гендерні особливості самоефективності особистості
Authors: Богдан Ж.
Білоконенко Г.
Бєляєва Н.
Голубєв С.
Keywords: самоефективність
гендерні відмінності
емпіричне дослідження
тренінгові програми з розвитку самоефективності
психологічні практики з розвитку самоефективності
Issue Date: 2025
Citation: Богдан Ж. Гендерні особливості самоефективності особистості / Ж. Богдан, Г. Білоконенко, Н. Бєляєва та ін. // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2025. – № 3. – С. 127-150.
Abstract: Динаміка сучасного світу потребує від кожного активної участі у власному житті та досягнення найбільш прийнятних для себе результатів у різних сферах діяльності (завдяки реалізації власних здібностей і моделей поведінки відповідно до зовнішніх вимог), що вимагає здатність повністю оцінити здібності, таланти та ресурси людини. Статтю присвячено дослідженню особливостей прояву самоефективності у жінок та чоловіків. За результатами поглибленого теоретичного аналізу визначено: гендерні особливості самоефективності різних вікових груп; гендерні відмінності у мотивації та цінностях; гендерні відмінності в індивідуальних вимірах мотивації досягнень; гендерні відмінності в управлінні негативними емоціями; гендерні відмінності у надмірній самовпевненості; гендерні відмінності у пристрасті до досягнень, твердості духу та мисленні залежно від статі, а також впливу самоефективності, рішучості, мотивації досягнення та гендерних відмінностей на ефективність роботи, визначений суттєвий потенціал результативності тренінгових програм із розвитку самоефективності, які засвідчили гендерні відмінності як у тренуванні, так і у взаємозв'язку між віком, самоефективністю та успіхом у навчанні. Проведене власне емпіричне дослідження гендерно зумовлених психологічних особливостей мотиваціїної сфери особистості та її самоефективності (серед чоловіків і жінок віком від 20 до 31 року, які мають різні професії, соціальний статус та ін.), що включало тестування за методиками: “Шкала загальної прокрастинації” К. Лей (General Procrastination Scale (GPS) в адаптації Т. Юдєєвої; тест-опитувальник “МУН” (мотивація успіху-невдачі) А. Реана; шкала загальної самоефективності (General Self-Efficacy Scale, GSE), засвідчило, що у дослідженій віковій категорії чоловіки та жінки знаходяться приблизно в однакових умовах та мають схожі вектори розвитку у цей період часу. З метою досягнення і подальшого дотримання високого рівня самоефективності та контролю мотивації до успіху учасникам були запропоновані додатково психологічні рекомендації підвищення самомотивації особистості.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37380
Appears in Collections:Статті (ПС)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.