Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/6528
Title: СТРАТЕГІЯ ФІРМИ В УМОВАХ ОЛІГОПОЛІЇ
Authors: Вашакідзе Л. К.
Keywords: олігополія
галузі економіки
ціноутворення
конкуренція
економічна ефективність
Issue Date: 2014
Publisher: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Citation: Вашакідзе Л.К. Стратегія фірми в умовах олігополії / Л.К. Вашакідзе // Управління розвитком. - 2014. - №4. - С. 136 - 138
Abstract: Розглянуто характеристику олігополії як економічної категорії та основні причини її існування, а також особливість поведінки олігополіста на ринку. Проаналізовано стратегію фірми в умовах олігополії. Наведено приклад олігополістичної ситуації на ринку мобільного зв'язку та зроблено висновок.
Рассмотрена характеристика олигополии как экономической категории и основные причины ее существования, а также особенности поведения олигополиста на рынке. Проанализирована стратегия фирмы в условиях олигополии. Приведен пример олигополистической ситуации на рынке мобильной связи и сделан вывод.
Considered the characteristics of an oligopoly as an economic category and the main reasons for its existence, and discusses the features of the behavior of oligopolist on the market. Analyzed the strategy of the company in the conditions of an oligopoly. An example of an oligopolistic situation in the mobile market, and a conclusion.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6528
Appears in Collections:№ 4



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.