Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36036
Назва: Тенденції розвитку системи освіти в умовах підвищеної небезпеки та надзвичайного стану
Автори: Жила Г. В.
Михайлова Л. З.
Теми: середня освіта
вища освіта
тенденції розвитку освіти
якість освіти
підвищення кваліфікації
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Жила Г. В. Тенденції розвитку системи освіти в умовах підвищеної небезпеки та надзвичайного стану / Г. В. Жила, Л. З. Михайлова // Вісник науки та освіти. – 2025. - №3(33). - С. 966-978.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена тенденціям розвитку середньої та вищої освіти в умовах підвищеної небезпеки та надзвичайного стану. Наразі українське суспільство зіштовхнулося з такими проблемами у галузі освіти як масовий відтік здобувачів освіти та науково-педагогічного персоналу за кордон, внутрішньою міграцією, що значно ускладнюють та знижують ефективність навчального процесу. У статті висвітлено шляхи реформування системи середньої освіти, які почалися у довоєнні часи (впровадження в дію концепції «Нова українська школа», відповідне оновлення навчальних програм) та вимоги до розробки освітньо-професійних програм у закладах вищої освіти. Початок широкомасштабної військової агресії у 2022 році значно ускладнив не тільки процес реформування системи освіти, але й сам навчально-виховний процес. Разом із тим, було проведено адаптацію системи освіти до воєнних реалій (забезпечення права на освіту тих дітей, які внаслідок бойових дій були вимушені змінити місце проживання та навчаються за кордоном; зарахування до закладу загальної середньої освіти на підставі заяви одного з батьків дитини; прозора вступна компанія в українські ЗВО тощо). Установлено, що якість освіти забезпечується також через постійне підвищення кваліфікації педагогів, що особливо розкрилося у галузі вищої освіти за рахунок участі в програмах академічної мобільності Erasmus+. Установлено, що однією із тенденцій розвитку системи освіти в країні є необхідність надання психологічної допомоги усім учасникам навчального процесу, особливо у регіонах, які постраждали через воєнну агресію. Визначено аспекти на які необхідно звернути увагу (пратикоорієнтовність освітньо-професійних програм з орієнтацією на сучасні умови розвитку країни, введення обов’язкових курсів з безпеки життєдіяльності, кібербезпеки та поведінки в кризових ситуаціях; розробка курсів на LMS платформах (в українських ЗВО це переважно Moodle) з кожної дисципліни створення та більш активне залучення здобувачів освіти усіх рівнів до безпечних просторів, в яких відбуватимуться офлайн заходи з метою психологічної підтримки та соціалізації здобувачів освіти).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36036
Розташовується у зібраннях:Статті ( ІММК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
download.pdf1,56 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.