Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36487
Назва: Integration of motivation, social communication and creative approach in the management of municipal structures
Автори: Maistrenko O.
Malykh M.
Теми: staff motivation
social communication
creative management
labor stimulation
management
productivity
municipal enterprise
social and communication technologies
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Maistrenko O. Integration of motivation, social communication and creative approach in the management of municipal structures / O. Maistrenko, M. Malykh // Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. - 2025. - № 20. - С. 89-91.
Короткий огляд (реферат): The article considers personnel motivation as a determining factor in effective management of a municipal enterprise. Using the example of a municipal enterprise, the theoretical principles of motivation are analyzed, modern approaches to material and moral incentives are characterized, and an economic assessment of the effectiveness of the implemented motivational measures is carried out. Particular attention is paid to the influence of the motivational system on key indicators of the enterprise's activity: labor productivity, wage level, staff turnover and profitability. As part of the study, a hierarchical model of choosing the optimal motivation method was built using the T. Saati hierarchy analysis method. The effectiveness of combining moral and material incentives is proven.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36487
Розташовується у зібраннях:Статті (МБА)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_Майстренко_Інтеграція.pdf280,88 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.