Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36578
Назва: | Роль психологічного середовища у формуванні продуктивної педагогічної взаємодії в закладах вищої освіти |
Автори: | Марчук А. А. |
Теми: | психологічне середовище педагогічна взаємодія мотивація студентів психологічний клімат ефективність навчального процесу емоційна підтримка інтерактивні технології педагогічна психологія |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Марчук А. А. Роль психологічного середовища у формуванні продуктивної педагогічної взаємодії в закладах вищої освіти / А. А. Марчук // Інноваційна педагогіка: науковий журнал. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 81. - Т.2. - С. 80 – 83. |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено роль психологічного середовища у формуванні продуктивної педагогічної взаємодії в закладах вищої освіти. Проаналізовано основні аспекти психологічного клімату та виділено ключові фактори, що безпосередньо впливають на ефективність навчального процесу, зокрема стиль викладання, рівень емоційної підтримки з боку викладача, конструктивний зворотний зв’язок, особливості взаємодії між студентами, а також загальну атмосферу в академічному середовищі. Наголошено, що психологічне середовище є визначальним фактором у формуванні внутрішньої мотивації студентів, їхньої академічної успішності та рівня залученості до освітнього процесу. Доведено, що створення сприятливого психологічного клімату сприяє розвитку критичного мислення, підвищенню рівня креативності та формуванню соціальних компетентностей, що є необхідними для майбутньої професійної діяльності. У статті розглянуто результати емпіричного дослідження студентських поглядів на психологічне середовище під час навчального процесу. Визначено ключові фактори, які студенти вважають визначальними для ефективної педагогічної взаємодії. Серед них: атмосфера довіри, відкритість викладача до діалогу, можливість отримання зворотного зв’язку, відсутність психологічного тиску та підтримка індивідуального розвитку. На основі отриманих результатів анкетування студентів було запропоновано комплекс педагогічних стратегій для оптимізації психологічного середовища у вищій школі, що включають методи емоційної підтримки, застосування інтерактивних технологій навчання, розвиток комунікативних навичок та створення безпечного простору для самовираження студентів. Використані методологічні підходи та результати дослідження можуть бути корисними для викладачів, адміністрації закладів вищої освіти та дослідників у галузі педагогічної психології. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36578 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПІФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стаття Марчук.pdf | 213,62 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.