Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36734
Назва: | Використання віртуальної та доповненої реальності в професійній підготовці майбутніх педагогів в Україні |
Автори: | Коваленко О. Ю. Гульпа Д. В. Хріник Є. О. |
Теми: | цифрові технології віртуальна освіта педагогічна підготовка інтерактивні методи освітній процес |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Коваленко О. Ю. Використання віртуальної та доповненої реальності в професійній підготовці майбутніх педагогів в Україні / О. Ю. Коваленко, Д. В. Гульпа, Є. О. Хріник // Педагогічна Академія: наукові записки. – 2025. - (18). |
Короткий огляд (реферат): | Інтенсивне використання цифрових технологій в освітній сфері зумовлює потребу у впровадженні інноваційних моделей організації освітнього процесу, орієнтованих на підвищення його адаптивності й ефективності, зважаючи на посилений розвиток цифрової епохи. Метою дослідження є обґрунтування доцільності застосування імерсивних технологій, зокрема доповненої (Augmented Reality – AR) та віртуальної (Virtual Reality – VR) реальності, у системі вищої педагогічної освіти з метою підвищення її ефективності, мотиваційного потенціалу та відповідності актуальним цифровим викликам. Методи. У роботі застосовано методи теоретичного аналізу, порівняння, синтезу й систематизації наукових джерел, а також метод узагальнення педагогічного досвіду в галузі цифровізації освіти. Проведено аналітичний огляд характеристик і можливостей AR/VR-технологій, а також нормативно-методичних основ їх упровадження в підготовку вчителів. Результати. Виокремлено принципові відмінності між AR і VR, визначено їх освітні функції, переваги та обмеження в умовах української педагогічної реальності. Встановлено, що імерсивні технології позитивно впливають на формування ключових професійних компетентностей: цифрової, педагогічної, комунікативної, критичного мислення та здатності до дій у нестандартних умовах. Наведено приклади успішного дидактичного застосування інновацій, зокрема безмаркерної доповненої реальності, цифрових симуляторів і тренажерів. Окреслено потенціал AR/VR для розвитку інклюзивної освіти. Висновки. Впровадження AR і VR у вищу педагогічну освіту відкриває нові можливості для модернізації змісту й методів навчання, підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів. Для реалізації цього потенціалу необхідно сформувати відповідну нормативну й методичну базу, забезпечити належне технічне оснащення закладів освіти, підвищити рівень цифрової грамотності педагогічних кадрів і розвивати партнерство з технологічними компаніями. Отримані результати теоретичного аналізу засвідчують високу спроможність і доцільність подальшої інтеграції імерсивних технологій у процес підготовки вчителів у контексті цифрових змін. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36734 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПІФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Коваленко О.Ю.pdf | 538,72 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.