Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37072
Назва: Організація управління якістю бізнес-процесів в забезпеченні конкурентоспроможності міжнародних ланцюгів постачань засобами збалансованої системи показників та прогнозної аналітики
Автори: Пилипенко А. А.
Небаба Н. О.
Білозубенко В. С.
Кузьменко А. І.
Зінченко Г. К.
Федоренко О. В.
Теми: логістичне управління
конкурентоспроможність
бізнес-процеси
ланцюги постачань
модель управління якістю
збалансована система показників
прогнозна аналітика
цифрова трансформація
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Пилипенко А.А. Організація управління якістю бізнес-процесів в забезпеченні конкурентоспроможності міжнародних ланцюгів постачань засобами збалансованої системи показників та прогнозної аналітики / А.А. Пилипенко, Н.О. Небаба, В.С. Білозубенко та ін.// Актуальні проблеми економіки. - 2025. - №3(285). - С. 421-431.
Короткий огляд (реферат): В умовах глобалізації та цифрової трансформації бізнесу управління якістю бізнес-процесів перетворилось в один з ключових факторів забезпечення конкурентоспроможності міжнародних ланцюгів постачань, що актуалізувало питання розробки інноваційних методів забезпечення стійкості та адаптивності логістичних систем. Метою статті є розвиток теоретико-методологічних засад та розробка практичних рекомендацій щодо організації управління якістю бізнес-процесів у забезпеченні конкурентоспроможності міжнародних ланцюгів постачань в умовах цифрової економіки. Методологічною основою дослідження виступає системно-процесний підхід, теорія динамічних здібностей, збалансована система показників та концепції адаптивного управління. Базовою гіпотезою постала необхідність розбудови якісної архітектури бізнес-процесів як умови формування стійкої конкурентоспроможності міжнародного ланцюга постачань. В результаті її доведення розроблено адаптивну рамкову модель управління якістю, яка структурована на чотирьох рівнях: стратегічного лідерства за якістю бізнес-процесів, бізнес-архітектури, операційних методів та цифрової інфраструктури. Запропонована модель передбачає функціонування цих рівнів як взаємопов'язаної за допомогою вертикальних та горизонтальних механізмів інтеграції екосистеми. Вертикальні механізми забезпечують трансформацію стратегічних цілей у тактичні завдання, консолідацію інформаційних потоків та рекурсивний цикл адаптації. Горизонтальні механізми сприяють координації діяльності через утворення спільних цифрових платформ та крос-функціональних команд. Управління якістю бізнес-процесів формалізовано через інтегральний показник конкурентоспроможності міжнародного ланцюга постачань, який визначається через якісну узгодженість між рівнями моделі управління якістю бізнес-процесів. Також запропоновано підхід до розподілу ключових показників управління якістю та ефективністю бізнес-процесів між рівнями адаптивної рамкової моделі та перспективами збалансованої системи показників. Реалізація такого розподілу зміщує увагу з функціональних областей міжнародного логістичного ланцюга постачань на досягнення якості через архітектурну цілісність бізнес-процесів, створюючи тим самим синергетичний ефект, орієнтований на покращення конкурентного позиціювання міжнародного ланцюга постачань та окремих його учасників.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37072
Розташовується у зібраннях:Статті (ОБК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пилипенко_Організація управління якістю бізнес-процесів_2025.pdf367,27 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.