Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37514
Назва: Methodological approaches and principles for the formation of students’ social competence in professional music colleges
Автори: Luhova V.
Levandovskyi M.
Теми: social competence
methodological approaches
principles of learning
art education
professional music college
professional development
socialization
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Luhova V. Methodological approaches and principles for the formation of students’ social competence in professional music colleges / V. Luhova, M. Levandovskyi // Scientific Exploration: Bridging Theory and Practice : Collection of Scientific Papers with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference, October 20-22, 2025. - Berlin, Germany, 2025. - Р. 193-196.
Короткий огляд (реферат): The article reveals the essence and significance of methodological approaches and principles for the formation of social competence among students of professional music colleges. It is substantiated that the development of social competence is a strategic objective of contemporary art education, as the level of this competence determines the professional mobility, communicative culture, and social maturity of future musicians. The study identifies the leading methodological approaches – systemic, genetic, humanistic, subject-activity, competence-based, axiological, and acmeological – and outlines the key principles ensuring their implementation within the educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37514
Розташовується у зібраннях:Статті (СЕ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тези Лугова_Левандовський (1).pdf598,44 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.