Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37716
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЯковлєва О. М.-
dc.contributor.authorПрус Н. О.-
dc.contributor.authorЗінченко О. А.-
dc.date.accessioned2025-11-20T21:00:28Z-
dc.date.available2025-11-20T21:00:28Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЯковлєва О. М. Штучний інтелект як загроза та інструмент підтримки академічної доброчесності у вищій освіті / О. М. Яковлєва, Н. О. Прус, О. А. Зінченко // Педагогічна Академія: наукові записки. - 2025. - № 22. [Електронне видання].uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37716-
dc.description.abstractМетою статті є детальний аналіз впливу технологій штучного інтелекту (ШІ) на академічну доброчесність у системі вищої освіти з особливим акцентом на виявлення як загроз, так і можливостей, що можуть сприяти дотриманню етичних стандартів. Методи. Дослідження спирається на поєднання теоретичних та емпіричних методів, охоплюючи глибокий аналіз наукової літератури, синтез отриманих даних, абстрагування важливих аспектів, зокрема спостереження за практичним використанням ШІ в навчальних закладах. Результати. Встановлено, що технології ШІ можуть створювати серйозні загрози для академічної доброчесності. Серед основних ризиків виявлено плагіат, фальсифікація оцінок та маніпуляції під час тестування. Крім того, обговорюються негативні наслідки, пов’язані з упередженістю алгоритмів оцінювання, що може призвести до дискримінації окремих груп студентів та загрози конфіденційності учасників освітнього процесу. Водночас варто зазначити, що технології ШІ мають потенціал для підтримки академічної доброчесності. Зокрема, системи виявлення плагіату (онлайн-сервіс Turnitin) можуть суттєво знизити ризик неетичного використання чужих ідей. Адаптивні платформи (Knewton) пропонують індивідуалізовані навчальні матеріали, що сприяє розвитку критичного мислення у студентів. Автоматизовані системи оцінювання здатні аналізувати аргументацію студентів, а моніторингові технології (ProctorU) дають змогу виявляти підозрілі дії під час іспитів, що зменшує ймовірність шахрайства. Крім того, розроблено низку рекомендацій для освітніх установ щодо інтеграції ШІ в освітній процес: впровадження адаптивних систем оцінювання та використання платформ для розвитку етичного мислення через сценарії з етичними дилемами. Аналітичні інструменти на основі ШІ можуть виявляти тенденції шахрайства та аномалії у поведінці студентів, що забезпечує застосування своєчасних заходів. Одночасно технології блокчейн можуть гарантувати безпеку даних про досягнення студентів. Висновки. Узагальнюючи, можна стверджувати, що інтеграція технологій ШІ в освітній процес має потенціал для підвищення рівня академічної доброчесності, підтримки етичних норм і запобігання шахрайству в навчальних закладах, що дає змогу рекомендувати їх для створення більш прозорої та справедливої освітньої системи.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectплагіатuk_UA
dc.subjectакадемічна етикаuk_UA
dc.subjectавтоматизоване оцінюванняuk_UA
dc.subjectадаптивне навчанняuk_UA
dc.subjectмоніторинг екзаменівuk_UA
dc.subjectнавчальні технологіїuk_UA
dc.subjectетичне навчанняuk_UA
dc.subjectконфіденційність данихuk_UA
dc.subjectаналітичні інструментиuk_UA
dc.titleШтучний інтелект як загроза та інструмент підтримки академічної доброчесності у вищій освітіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті ( ІММК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Прус_штучний інтелеккт.pdf532,25 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.