Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37717| Назва: | Optimizing Cognitive Processes in Language Learning through AI: Insights from French Academic Contexts |
| Автори: | Bezugla I. |
| Теми: | artificial intelligence cognitive processes foreign language learning higher education |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Bezugla I. Optimizing Cognitive Processes in Language Learning through AI: Insights from French Academic Contexts / I. Bezugla// Молодіжний економічний вісник ХНЕУ ім. С. Кузнеця : матеріали Міжнародної наукової конференції з економічного розвитку та спадщини Семена Кузнеця CED-2025. - Харків, 2025. - № 3. - С. 29–32. |
| Короткий огляд (реферат): | Artificial intelligence (AI) in higher education foreign language teaching can enhance attention, memory, critical thinking, and metacognition. This study examines AI applications that support second language learning and professional skills, highlighting benefits such as adaptive feedback, authentic simulations, and reduced cognitive load. Evidence shows improvements in reasoning, retention, and task performance. Challenges include digital literacy, ethics, and cross-cultural applicability. Recommendations stress combining AI with instructor guidance and embedding tasks in real-world contexts. Further research is needed to optimize AI-supported pedagogy and validate cognitive gains. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37717 |
| Розташовується у зібраннях: | Статті ( ІММК) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| mv_Bezugla_article_10_2025.pdf | 3,33 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.