Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38036
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorІваніга О. В.-
dc.contributor.authorТарасенко С. Є.-
dc.date.accessioned2025-12-11T20:34:25Z-
dc.date.available2025-12-11T20:34:25Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationІваніга О. В. Адаптація навчального матеріалу за допомогою платформ штучного інтелекту / О. В. Іваніга, Тарасенко С. Є. // Педагогічна Академія: наукові записки. – 2025. - №24.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38036-
dc.description.abstractУ статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти адаптації навчальних матеріалів у процесі вивчення англійської мови в умовах сучасного освітнього середовища. Обґрунтовано необхідність системного підходу до модифікації навчального контенту відповідно до рівня підготовки здобувачів освіти, їхніх когнітивних і культурних особливостей, а також формату навчання (очного, дистанційного чи змішаного). Запропоновано класифікацію причин, що зумовлюють потребу в адаптації навчальних ресурсів, які поділено на змістові та контекстуальні. До змістових віднесено недосконалість граматичних і лексичних структур, надмірну академічність матеріалу, обмеженість автентичного контенту й неузгодженість рівня складності із навчальними можливостями студентів. Контекстуальні чинники охоплюють культурну нерелевантність ілюстративних матеріалів, індивідуальні особливості здобувачів освіти, специфіку освітнього середовища та програмні обмеження. Описано типову послідовність процесу адаптації навчальних матеріалів, що включає аналіз навчального контексту, визначення підстав модифікації, оцінювання дидактичної доцільності, формулювання цілей, внесення структурних змін, упровадження та моніторинг результатів. Зазначено, що ефективна адаптація вимагає урахування як внутрішніх характеристик матеріалу (зміст, організація, послідовність подання), так і зовнішніх (контекст використання, рівень підготовки, мотиваційні чинники). Підкреслено доцільність застосування цифрових інструментів, таких як інтерактивні платформи H5P, Genially, GPT, що сприяють персоналізації навчального процесу й підвищенню мотивації студентів. Проілюстровано алгоритми адаптації навчального матеріалу за допомогою GPT. Результати дослідження демонструють, що адаптація навчальних матеріалів є динамічним і безперервним процесом, інтегрованим у загальну систему методики викладання англійської мови. Вона забезпечує гармонізацію змісту, форми та мети навчання, створюючи умови для ефективного розвитку мовної компетентності, когнітивної активності та самостійності здобувачів освіти. Практичне значення отриманих висновків полягає у можливості використання запропонованого алгоритму адаптації при розробленні або модернізації навчально-методичних комплексів з англійської мови для різних рівнів освіти.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectадаптація навчальних матеріалівuk_UA
dc.subjectвивчення англійської мовиuk_UA
dc.subjectосвітній контекстuk_UA
dc.subjectдидактична модифікаціяuk_UA
dc.subjectцифрові інструментиuk_UA
dc.titleАдаптація навчального матеріалу за допомогою платформ штучного інтелектуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Іваніга, Тарасенко.pdf414,17 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.