Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38150| Title: | Фінансове забезпечення вищої освіти в умовах формування інклюзивної економіки: виклики та напрями трансформації |
| Authors: | Писарчук О. В. |
| Keywords: | фінансування вищої освіти вартість навчання інклюзивна економіка фінансова архітектоніка контрактне навчання людський капітал |
| Issue Date: | 2025 |
| Citation: | Писарчук О. В. Фінансове забезпечення вищої освіти в умовах формування інклюзивної економіки: виклики та напрями трансформації / О. В. Писарчук // Інклюзивна економіка. – 2025. - № 2 (08). – С. 75-80. |
| Abstract: | У сучасному соціально-економічному контексті забезпечення фінансової доступності вищої освіти є критично важливим для формування інклюзивної економічної моделі, що сприяє соціальній справедливості та економічній мобільності. В роботі розглянута проблема дисбалансів фінансових механізмів, зокрема через регуляторні обмеження, що створюють бар’єри для вразливих груп населення. В роботі побудовано модель взаємозв’язку між фінансовими механізмами освітньої системи та індикаторами інклюзивності економіки, а також обґрунтовано необхідність системної трансформації фінансування вищої освіти на основі принципів соціальної адресності, інституційної гнучкості та стратегічної відповідності. Методологічну основу дослідження становить поєднання системного аналізу, порівняльно-структурного підходу, інституціонального моделювання та нормативно-критичного аналізу регуляторного середовища. Запропоновано запровадження гнучких фінансових інструментів, зокрема соціальних освітніх контрактів і регіонально адаптованого ціноутворення, для забезпечення доступу до освіти. Подальші дослідження доцільно зосередити на розробці індикаторів інклюзивного впливу освіти. |
| URI: | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38150 |
| Appears in Collections: | Статті (ОБК) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Писарчук ОВ стаття Інклюзивна економ 2_2025.pdf | 331,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.