Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38153
Title: Багаторівнева модель трансформації фінансування вищої освіти у людський капітал: системно-динамічний підхід
Authors: Писарчук О. В.
Keywords: фінансування вищої освіти
людський капітал
багаторівнева модель
системна динаміка
відтерміновані ефекти
інституційне середовище
трансформація
ресурсна ефективність
Issue Date: 2025
Citation: Писарчук О. В. Багаторівнева модель трансформації фінансування вищої освіти у людський капітал: системно-динамічний підхід / О. В. Писарчук // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2025. - № 2 (136). – С. 76-81.
Abstract: Актуальність дослідження зумовлена ключовою роллю фінансування вищої освіти у формуванні людського капіталу, що визначає конкурентоспроможність економік і суспільний прогрес у сучасному світі. Вища освіта є не лише платформою для професійної підготовки, але й драйвером інновацій, соціальної згуртованості та технологічного розвитку. Однак оцінювання ефективності фінансових вкладень ускладнене їхньою відтермінованою дією, нелінійними зв’язками та впливом інституційних і соціокультурних чинників. У країнах із перехідною економікою ці проблеми загострюються через ресурсні обмеження, еміграцію фахівців і регіональні диспропорції. Стаття пропонує системно-динамічний підхід до моделювання трансформації фінансових ресурсів у вищій освіті у людський капітал. Розглядаються багаторівневі ланцюгові зв’язки трансформації ефектів фінансування вищої освіти та їх прояв на різних етапах формування людського капіталу, що охоплюють економічні, соціальні, цифрові та глобальні аспекти. Обговорюються часові лаги, зворотні зв’язки та контекстуальні фактори, які формують результативність інвестицій. Аналізуються методологічні засади оцінювання ефективності фінансування вищої освіти.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38153
Appears in Collections:Статті (ОБК)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Писарчук ОВ стаття Держ та регіони 2_2025.pdf401,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.