Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38154| Title: | Фінансово-економічні моделі оптимізації ресурсного забезпечення підготовки фахівців вищої освіти |
| Authors: | Писарчук О. В. |
| Keywords: | фінансування ресурсне забезпечення оптимізація ресурсів малочисельні групи стійкість людський капітал |
| Issue Date: | 2025 |
| Citation: | Писарчук О. В. Фінансово-економічні моделі оптимізації ресурсного забезпечення підготовки фахівців вищої освіти / О. В. Писарчук // Науковий погляд: економіка та управління. – 2025. - № 4 (92). – С. 119-125. |
| Abstract: | Дослідження присвячено формуванню фінансово-економічних моделей оптимізації ресурсного забезпечення підготовки фахівців у системі вищої освіти. Актуальність теми зумовлена необхідністю підвищення ефективності використання фінансових, матеріальних і людських ресурсів в умовах структурних трансформацій та обмеженості фі- нансування. Метою роботи є наукове обґрунтування підходів до моделювання фінансової стійкості освітніх програм, здатних забезпечити баланс між масштабом освітньої пропозиції, реальним попитом і ресурсною спроможністю закладів освіти. Методичну основу становлять системний, аналітичний та кластерний підходи, що дозволили ідентифікувати структурні диспропорції у фінансуванні та обґрунтувати напрями ресурсної концентрації. У статті сформовано концепцію трирівневої оптимізації фінансування: консолідаційної, спеціалізаційної та централізовано-ін- теропераційної, спрямованої на підвищення ефективності фінансових потоків і стійкості освітніх інституцій. Практична значущість полягає у можливості застосування результатів для вдосконалення механізмів фінансування та стратегічного управління розвитком вищої освіти. |
| URI: | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38154 |
| Appears in Collections: | Статті (ОБК) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Писарчук ОВ стаття Наук погляд 4_92_2025.pdf | 374,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.