Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38304| Назва: | Поєднання традиційних і цифрових технологій у процесі лінгвістичної освіти: перспективи змішаного навчання |
| Автори: | Луців Р. Гайдамаченко В. Литвин О. |
| Теми: | моделі змішаного навчання освітній процес філологічна освіта цифрові ресурси штучний інтелект професійний переклад інструменти штучного інтелекту інвестиції у технологічні інновації цифровізація |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Луців Р. Поєднання традиційних і цифрових технологій у процесі лінгвістичної освіти: перспективи змішаного навчання / Р. Луців, В. Гайдамаченко, О. Литвин // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». — 2025. — № 9(39). — С. 488–501. |
| Короткий огляд (реферат): | Викладання дисциплін лінгвістичного напрямку є багатовимірним процесом, який потребує глибокого розуміння мови, літератури та культурного контексту. В останні роки дедалі більше уваги приділяється розробці та впровадженню ефективних стратегій, спрямованих на підвищення якості навчання в галузі філології. Дослідження еволюції педагогічних практик у філологічній освіті дозволяє окреслити сучасні тенденції, визначити основні виклики та виявити нові можливості для розвитку мовної освіти. У статті було проаналізовано ефективність поєднання традиційних і цифрових освітніх технологій у контексті лінгвістичної освіти. Акцентовано увагу на моделі змішаного навчання (blended learning) як ключовому інструменту такої інтеграції. У ході дослідження зʼясовано, що традиційні методи викладання в лінгвістичній освіті базуються переважно на словесних, наочних і практичних методах, де викладач надає знання у «готовому» вигляді, а здобувачі освіти засвоюють їх шляхом репродуктивної діяльності. До таких методів було віднесено перекладний, комунікативний, когнітивний та аудіолінгвальний. Окреслено недоліки традиційної системи навчання, а саме домінування активності викладача та пасивності здобувача освіти, впровадження навчальних програм без урахування індивідуальних особливостей, негнучка структура занять, переважання репродуктивних методів, що не стимулюють творче мислення й уміння розв’язувати проблеми. Відповідно в сучасному освітньому процесі традиційні методи навчання потребують доповнення цифровими технологіями. Зазначено, що ефективним поєднанням традиційних, дистанційних та мобільних освітніх технологій і стратегій навчання, яке передбачає визначені програмні результати та спрямоване на їх досягнення шляхом виконання навчальних програм є змішане навчання. Охарактеризовано базові моделі цієї форми навчання: ротаційну, гнучку, модель перевернутого навчання та модель зміни лабораторій. Вибір конкретної моделі і рівень її результативності в освітньому процесі зумовлюються низкою чинників. Проаналізовано основні цифрові ресурси, для організації навчального процесу майбутніх фахівців філологічного напрямку. Зроблено висновок, що поєднання традиційних і цифрових технологій у процесі лінгвістичної освіти відкриває широкі перспективи для впровадження змішаного навчання. Такий підхід дозволяє поєднати переваги аудиторного навчання та самостійної роботи зі здобувачами освіти через цифрові платформи, онлайн-курси та інтерактивні інструменти. У результаті цього формується більш персоналізоване та гнучке освітнє середовище, яке сприяє розвитку мовних, професійних і комунікативних компетентностей здобувачів освіти. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38304 |
| Розташовується у зібраннях: | Статті (УФІ) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Литвин_стаття_2.pdf | 334,37 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.