Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38367
Title: Профілактика емоційного вигорання педагогів в умовах стресу
Authors: Віденєєв І. О.
Богус В. Г.
Keywords: емоційне вигорання
педагог
стрес
тренінг
ресурс
профілактика
психогігієна
Issue Date: 2025
Citation: Віденєєв І. О. Профілактика емоційного вигорання педагогів в умовах стресу / І.О. Віденєєв, В.Г. Богус // Габітус. – 2025. – Випуск 76. – С 166-170.
Abstract: У статті глибоко аналізуються проблеми емоційного вигорання педагогів, що виникають як наслідок тривалого впливу хронічного професійного стресу. Дослідження зосереджено на виявленні та детальному описі ключових факторів, які призводять до вигорання, включаючи надмірне робоче навантаження, адміністративний тиск, конфлікти з учнями та їхніми батьками, а також відсутність належної професійної підтримки. Ці чинники, накопичуючись, виснажують психологічні, емоційні та фізичні ресурси вчителя. Особливу увагу приділено стратегіям збереження та відновлення особистісних ресурсів. Розглянуто такі підходи, як розвиток емоційного інтелекту, формування навичок саморегуляції та вміння встановлювати особисті кордони. Проаналізовано роль соціальної підтримки, а також важливості хобі та позаробочої діяльності для відновлення енергії. Особлива увага приділяється превентивним заходам, що допомагають зменшити психоемоційне навантаження. Автори пропонують конкретні методики, зокрема психогігієнічні практики (релаксація, майндфулнес, дихальні вправи). Крім того, наголошується на ролі навчальних закладів у створенні здорового психологічного клімату та формуванні у вчителів внутрішньої стійкості (резильєнтності), що дозволяє їм ефективно долати труднощі. У статті наводяться приклади ресурсних стратегій, а саме програма тренінгу, які можна впроваджувати як особисто, так і на рівні організації.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38367
Appears in Collections:Статті (ПС)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Віденєєв_Богус.pdf194,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.