Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/33297
Title: Моделювання процесів функціонування торговельного ринку за наявності механізмів електронної та традиційної торгівлі
Authors: Пурський О. І.
Гринюк Б. В
Мороз І. О.
Keywords: електронна торгівля
моделювання
модель Салопа
цінова конкуренція
Issue Date: 2016
Publisher: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Citation: Пурський О. І. Моделювання процесів функціонування торговельного ринку за наявності механізмів електронної та традиційної торгівлі / О. І. Пурський, Б. В. Гринюк, І. О. Мороз // Економіка розвитку. – № 1 (77). – С. 83-91.
Abstract: Проведено дослідження процесів функціонування торговельного ринку на основі моделювання конкурентної взаємодії між Інтернет-магазином і звичайним магазином. Для моделювання використано класичну модель лінійного міста Салопа із симетричною диференціацією товарів та вільним входом на електронний торговельний ринок. У цьому дослідженні фактор місцезнаходження продавця й покупця в електронній торгівлі визначено вартістю доставки товару. Розроблено математичну модель конкурентної взаємодії між Інтернетмагазином і звичайним магазином, що враховує розташування магазинів у просторі торговельного ринку. Показано, що, залежно від місцезнаходження магазинів на торговельному ринку, максимальна ціна для споживачів буде різною, до того ж зміщується точка рівноважних значень максимальної ціни. Трансакційні витрати покупців в електронній торгівлі суттєво залежать від відстані доставки товарів, що визначено розташуванням Інтернет-магазину у просторі торговельного ринку й залежить від категорії територіальної урбанізації місцезнаходження покупця і продавця. Визначені результати моделювання дають підставу говорити про можливість практичного застосування розробленої моделі для прогнозування рівня максимальних цін за видами товарів на електронних торговельних ринках. Проведено дослідження впливу переходу традиційного магазину на механізми електронної торгівлі, коли звичайний магазин створює Інтернет-вітрину. Результати дослідження впливу переходу традиційного магазину на механізми електронної торгівлі показали, що в разі розташування Інтернет-магазину та Інтернет-вітрини традиційного магазину в одній категорії територіальної урбанізації суттєво підвищується конкуренція в електронній торгівлі, як наслідок, це призводить до нижчого рівня цін і зменшення прибутків у звичайному магазині, порівняно з невідкриттям Інтернет-вітрини.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/33297
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
пурський.pdf658,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.