Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/17888
Title: Компаративный анализ институциональной составляющей систем высшего образования. Ч. 2. Институциональный анализ систем высшего образования
Other Titles: Компаративний аналіз інституціональної складової систем вищої освіти. Ч. 2. Інституціональний аналіз систем вищої освіти
Сomparative analysis of institutional components of higher educational systems. PART 2. Institutional analysis of national systems of higher education
Authors: Липов В. В.
Keywords: высшее образование
институт
институциональная архитектоника социально-экономических систем
институциональная комплементарность
институциональный блок подготовки и повышения квалификации кадров
система высшего образования
вища освіта
інститут
інституційна комплементарність
інституційний блок підготовки і підвищення кваліфікації кадрів
інституціональна архітектоніка соціально-економічних систем
система вищої освіти
institutional complementarity
higher education
institute
institutional architecture of social and economic systems
institutional complementarity
institutional block of training and advanced training of personnel
higher education system
Issue Date: 2017
Citation: Липов В. Компаративный анализ институциональной составляющей систем высшего образования. / Ч. 2. Институциональный анализ систем высшего образования / В. Липов // Образование. Наука. Общество. Научный журнал ун-та «Туран-Астана». - 2017. - № 1 (5-6) - С. 142-151..
Abstract: Рассмотрены институциональные элементы системы высшего образования. В качестве теоретической основы использованы подход Б. Кларка, достижения французской школы регуляции, концепций разнообразия вариантов капитализма, институциональных матриц, институциональной комплементарности. Раскрыты предпосылки формирования специфики национальных систем высшего образования Украины.
Розглянуто інституційні елементи системи вищої освіти. В якості теоретичної основи використані підхід Б. Кларка, досягнення французької школи регуляції, концепцій різноманітності варіантів капіталізму, інституційних матриць, інституційної комплементарності. Розкрито передумови формування специфіки національних систем вищої освіти України.
The institutional elements of the system of higher education (HE) in Ukraine have been studied. The research of B. Clark which contains a comprehensive analysis of a special nature of the HE system, achievements of the French Regulation School, the concepts of the Variety of Capitalism, Institutional Matrices, Institutional Complementarity have been used as a theoretical basis. The preconditions and limitations of the integration of the Ukrainian HE system in the global educational space have been shown.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17888
Appears in Collections:Статті (МЕМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Инст.ВО Ч. 2_Липов В.pdf406,09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.